Dohled

Solidea Net Partner Logo

Jestliže chceme dodržovat kvalitativní parametry služeb IT, je třeba je mít permanentně pod kontrolou. Z toho důvodu považujeme za velmi efektivní dohledový systém, který funkčnost služeb IT zákazníků průběžně kontroluje. Systém dohlížení je postaven na léty vývoje opensource komunitou prověřených a neustále zdokonalovaných nástrojích Nagios a Centreon. Ten umožňuje dohlížet systémy na různých platformách (Windows, Linux, Unix.) a má vyvinuté specializované pluginy (zásuvné moduly) pro dohlížení konkrétních obecně využívaných služeb (např. MS SQL, Oracle, Domino, Web Servery...).

Vývoj doplňků, které využíváme, je zčásti dílem Nagios komunity, některé specializované dotazy směrem ke sledovaným zařízením byly vyvinuty našimi programátory. Systém je schopen notifikovat formou e-mailu, SMS či automatického volání při překročení definovaných parametrů služeb a iniciovat příslušné kroky k odstranění nežádoucího stavu služeb.

Podle formy služby, kterou si u nás vyberete, je pro následnou nápravu možno jak notifikovat vaše správce IT infrastruktury, tak naší hotline skrze aplikaci Helpdesk.

Velmi zajímavá z pohledu plánování zdrojů v IT je možnost sofistikovaně pracovat s daty, které Nagios sbírá, a sledovat trendy. Při správném nastavení parametrů je takto možno předejít přetížení systémů posílením infrastruktury.

Nagios disponuje širokou škálou možností a to z něj dělá velmi silný monitorovací nástroj. Některé z jeho významnějších rysů a charakteristik jsou uvedeny níže:

  • Monitorování síťových služeb (SMTP, POP3, HTTP, NNTP, PING atd.)
  • Monitorování hostitelských zdrojů (vytíženost procesoru, využití disku a pamětí, běžící procesy, logovací soubory atd
  • Monitorování činitelů vnějšího prostředí, jako je například teplota
  • Jednoduché použití plug-inů, které umožňuje uživatelům snadno vyvinout své vlastní kontrolní skripty a mechanismy
  • Schopnost definovat síťovou hostitelskou hierarchii dovolující odhalení a rozpoznání rozdílu mezi zařízením (službou), které je vypnuté a které nedostupné
  • Možnost poslat zprávu o stavu sítě, zařízení (přes e-mail, pager nebo na další uživatelem definovaná zařízení)
  • Možnost rozesílání upozornění různým kontaktním skupinám
  • Vnější příkazové rozhraní, které dovoluje za provozu uzpůsobovat monitorování a chování celého systému
  • Uchování stavu zařízení a služeb i po restartu
  • Schopnost potvrzení problémů přes www rozhraní
  • Sledování aktuálních síťových stavů prostřednictvím webového rozhraní, zobrazení historií událostí, logovacích souborů atd
  • Jednoduché autorizační schéma, které umožňuje definovat, který uživatel přes webové rozhraní co uvidí

Kontakty

Solidea Net Partner
Novodvorská 1010/14
Praha 4
142 00
Aplikace365
David Aschermann
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


Solidea
Tomáš Štěpánek
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.